czwartek, 15 sierpnia 2013

Wiadomości na temat panele fotowoltaiczne

Latanie na paralotni to jeden z najbardziej popularnych sportów lotniczych. W szczególności Europejczycy oraz dodatkowo mieszkańcy Ameryki Południowej pokochali ten sport. Paralotniarstwo bardzo często mylone jest z lotniarstwem. Warto natomiast pamiętać, że lot na lotni , a oprócz tego lot na paralotni to dwie całkowicie różnorakie rzeczy. Paralotnia nie ma sztywnych elementów konstrukcyjnych. Paralotniarstwo powstało tak naprawdę pod koniec lat siedemdziesiątych dwudziestego fotowoltaika wieku we Francji. W Polsce sport ten zaczął pojawiać się pod koniec lat osiemdziesiątych. Trudno ocenić ile osób uprawia na dzień dzisiejszy ten sport. Nieprosto podać jedną liczbę. Wielu ludzi bowiem nie rejestruje się, a dosłownie nie zdobywa oficjalnych zezwoleń. Cyfra „nielegalnych” paralotniarzy jednakże sukcesywnie się redukuje. Stale powiększająca się liczba osób robi licencję i coraz więcej mamy w Polsce doświadczonych
paralotniarzy. Paralotniarstwo jest tak realnie sportem amatorskim. Na 100%, nie możemy zapominać o grupie zawodników (jest ich około kilkuset), którzy startują w krajowych , a ponadto zagranicznych zawodach sportowych. By uprawiać w Polsce paralotniarstwo potrzebna jest licencja IPPI (The International Pilot Proficiency Information Card), która jest wystawiana przez Międzynarodową Federację Lotniczą albo polskie świadectwo umiejętności pilota paralotni. Paralotniarstwo zdobywa w Polsce coraz więcej moduły fotowoltaiczne miłośników. Na 100%, latanie na paralotni wcale nie jest zwyczajne. Wymaga odpowiednich umiejętności. Najbardziej istotne i tak jest dostanie doświadczenia i dojście do wprawy. Najważniejszymi instrumentami w kierowaniu paralotnią są dwie odnośniki sterówki. Ich końca pilot trzyma w rękach. U góry rozdzielają się na one na sporo cienkich linek, które przymocowane są do krawędzi spływu skrzydła. Pociągnięcie sterówki sprawia przekształcenie geometrii

Reklama

Interesuje Cię panele fotowoltaiczne ? Sprawdź naszą ofertę!

jednej z połówek skrzydła , a oprócz tego wzrost oporu powietrza. A to oznacza, że paralotnia zaczyna skręcać w tę stronę, po której została pociągnięta sterówka. Innym sposobem sterowania paralotnia jest balansowanie ciałem. To natomiast wymaga jeszcze większej wprawy. Gdy stopniowo zaciąga się obie sterówki dochodzi do zwiększania kąta natarcia. W efekcie paralotnia zaczyna hamować. Ten manewr powinno być wykonywany z wyczuciem, ponieważ nadmierne wykorzystanie z linek sterowniczych może doprowadzać do niebezpiecznego przeciągnięcia. Konsekwencją tego może być oderwanie strug powietrza od górnej powierzchni skrzydła. W efekcie dochodzi do szybkiego oraz dodatkowo niekontrolowanego opadania. Paralotnia to nie to samo co lotnia. Wielu ludzi myli ze sobą te dwa pojęcia. Loty na paralotni zyskują coraz więcej zwolenników. Nadal nieprosto jednakże skalkulować liczbę osób

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz